Merk! Dette kurset kan settes opp internt eller regionalt. Enten som digitalt tilrettelagt kurs eller fysisk kurs. Ta kontakt om du er interessert.
Oppfølging av 10-faktor
Metoder og verktøy
Hensikten med dette kurset er å sette ledere i stand til å drive oppfølgingsarbeid på måter som både gir ledere og medarbeidere energi og motivasjon til å fortsette arbeidet med å skape en god arbeidskultur som fremmer gode tjenester.
Mange ledere ser potensialet i 10-FAKTOR, men kan noen ganger bli litt tilbakeholdende og usikre når det kommer til å sette i gang konkrete tiltak i oppfølgingen av undersøkelsen. Vi ønsker å hjelpe ledere så de føler seg trygge til å bruke 10-FAKTOR som en viktig medspiller for at organisasjonen lykkes.
Dette kurset gir deg konkrete verktøy og metoder for å starte og fullføre gode prosesser i oppfølgingsarbeidet generelt, samt mot de enkelte faktorer spesielt.
Kurset er utviklet av Lent og bygger på boka Oppfølging av 10-FAKTOR: Metoder og verktøy av Pål Tanggaard (2018) utgitt på Kommuneforlaget
______________________________________
Tid:
Kurset går over 3 dager, fordelt på to samlinger. (2+1 dager)
STED:
Digitalt, Oslo eller lokalt hos dere.
DATO:
Etter avtale
PRIS:
Kr. 14.900,- per deltaker (mva fritt).
Kurset er godkjent av KS for OU-støtte. Det betyr at ledere i kommunal sektor får dekket kr. 9500 av deltakeravgiften.
MÅLGRUPPE:
Ledere som har ansvar for å følge opp 10-FAKTOR i egen avdeling eller seksjon. Kurset passer også for de som har en mer overordnet rolle i 10-FAKTOR arbeidet.
Kontakt oss
«Er veldig fornøyd med alle fasiliteringsverktøyene. Også veldig glad for bevisstgjøringen rundt mål- og utviklingsorientering fremfor høy/lav score orientering. Har alt i alt opplevd dette kurset som veldig «hands on» og relevant for oppfølgingsarbeidet vi skal inn i. 🙂
– Tina, HR-sjef i Fellesordrningen for AFP
Formålet med kurset (læringsmål):
Metoder og verktøy: Bli kjent med og kunne ta i bruk konkrete metoder og verktøy for å velge ut faktorer å jobbe med og for å jobbe medl hver enkelt av de ti faktorene.
Prosesslederrollen og meg som leder: Hvordan innta rollen som fasilitator når jeg også er leder? Hvordan skape gode rammer for dialog i arbeidet med faktorene? Hva er de forløsende spørsmålene som kan hjelpe oss til å få mest mulig ut av 10-FAKTOR? Jeg som leder i møte med resultatene og i møte med medarbeiderne. Hvordan forholde seg til lave og høye skår?
10-FAKTORs betydning for mitt lederskap: Hvordan kan 10-FAKTOR hjelpe meg i mitt lederskap i det daglige?
